Selepas Beberapa Tahun Untuk Mereka

By | 19/01/2016

yakin-menikah-bikin-hidup-lebih-bahagia

Agak lama tidak menulis kisah kehidupan orang-orang di sekeliling saya, bukan membuka cerita orang cuma sekadar perkongsian untuk kehidupan kita. mana yang baik kita ikut dan mana yang buruk kita buang.

Macam mana mereka ini ya sebenarnya yang boleh saya katakan dengan jelas, mereka kenal sudah bertahun itu pun atas urusan kerja online. mereka hanya akan bercakap dua tiga patah perkataan kemuadian mereka akan senyap dan berhubung semula bila ada tugasan yang perlu di lakukan. itu lah yang berlaku selama beberapa tahun.

macam tu lah kehidupan mereka selama beberapa tahun ini yang hanya bercakap tentang kerja, tapi setelah beberapa tahun berlaku sesuatu telah berlaku pada mereka yang buatkan satu persatu benda yang berlaku sukunya adalah di rancang.

I : no phone hilang dalam simpanan
Y : *********** ada apa-apakah
I : saje nak simpam
Y : ingat ada apa-apa
I : tak lah, awak sangat baik dengan saya

itu itu permulaan yang berlaku mengikut kata kawan saya, tapi pada dia itu pekara biasa seperti sebelum sebelum nya jadi tak lah fikir yang bukan-bukan tak kan nak bersangka buruk pulak kata kawan saya.

Y : dah orang baik dengan saya tak kan saya nak jahat dengan orang pulak
I : kita ni lama dah kenal jumpa je tak pernah
Y : tu lah sekarang ni bz kerja tak ada masa
I : sesekali kita plan lah kita jumpa lagi pun saya dah anggap awak macam adik saya

kawan saya kata itu ayat biasa dari dulu lagi sebab mereka hanya berhubung hanya untuk urusan penting aja …. tapi semua tu berubah pada berbualan mereka yang seterusnya..

I : kita macam ada persefahaman kan, berapa lama yang kita kenal
Y : ada 3 atau 4 tahun rasanya, mungkin sebab minat kita sama
I : bla bla bla bla
Y : bla bla bla
I : macam saya hargai awak macam adik.

okey saya ringkas kan ceerita mereka, rupanya selama bertahun ini ada perasaan sayang yang ujud walaupun mereka hanya berhubung di sebabkan kerja … tapi masa yang lama itu jugak buat mereka rasa selesa sebab dh kenal masing-masing macam mana…

doakan yang baik-baik untuk mereka, semoga mereka mampu lalui semua jalan yang susah untuk hubungan mereka..

 

4 thoughts on “Selepas Beberapa Tahun Untuk Mereka

    1. Namia Cinta Post author

      mengikut kata kawan saya memang itu yang sedang berlaku …. kita doa kan baik2 buat mereka agar hubungan mereka di permudahkan

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.