Sekitar Putrajaya

By | 27/12/2015

Macam sudah lama sangat tak update blog dan macam sudah lama jugak tak jalan-jalan, hari ni jalan-jalan jauh sikit sekitar 40 minit dari Shah Alam gitu, nak pergi jauh-jauh tak ada budjet sangat jadi kita pergi lah tempat yang dekat asalkan boleh bersantai. mungkin ada yang tak tahu dekat putrajaya ada je tempat untuk beriadah asalkan rajin cari.. jom tengok mana pulak kali ni.

 

Taman Bukit Hijau Putrajaya

TSH

Saya baru tahu hari ini ujudnya tempat ini, selalunya saya google je tempat menarik dekat putraja tapi tak pulak jumpa Taman Bukit Hijau nieh.. memandangkan saya dah pun sampai di sini jadi mari saya bagi tahu apa yang boleh di lakukan di sini dan di mana lokasinya.

nama pun Taman bukit Hijau mestilah banyak pokok-pokok kan tapi korang jangan salah faham pulak ye, tempat ni sangat luas kalau korang rajin boleh lah korang teroka keseluruhan tempat ni.  pada saya tempat ni sesuai untuk photoshoot perkahwinan dan sesuai untuk bersantai-santai saja..

apa yang menari setibanya korang dekat atas korang akan nama taman yang luas dekat situ ada pokok bunga yang cantik jadi korang boleh photoshoot ala-ala industan gitu .. nak guling-guling pun boleh tak ada siapa nak marah …

saya cuma pusing suku dari keseluruhan tempat ni sebab tak larat nak kalan keseluruhan, kalau nak joging dekat Taman Bukit Hijau ni pun ok je tak ada siapa yang nak kacau tapi tetap kena berhati-hati sebab ada sesetengah tempat yang sunyi takut apa-apa jadi tak ada siapa tahu kan …

Taman Bukit Hijau ni terletak dekat Presint 11 putrajaya, kalau korang guna waze ke maps ke korang cuma perlu cari ” Taman Bukit hijau ” dan waze akan bawa korang ke tempat tersebut.

 

Skyriders Festivals Park

page

Kalau tak salah saya yang ini merupakan tarikan baru yang ada dekat putrajaya, dekat sini jugalah adanya ballon yang besar gedabak tu yang korang boleh naik dengan bayaran MYR38 untuk dewasa. memandangkan saya sampai dah petang dan tak ada orang pun yang naik ballon ni jadi bergambar saja di hadapan ballon gergasi nieh lain kali datang baru naik tu pun kena tunggu sponser …

kawasan ni besar sebenarnya ada beberapa kawasan dan tak lupa jugak kawasan untuk kanak-kanak bersuka ria … ┬ádekat sini macam-macam aktiviti yang korang boleh buat sebenarnya, sebab saya sampai dah petang jadi tak ada benda yang saya buat hanya jalan-jalan melihat kawasan mungkin akan datang baru datang lagi sekali..

kalau korang guna waze korang cuma perlu cari ” Skyriders Festivals Park ” dan waze akan bawak korang ke tempat ini dalam keadaan selamat tapi mungkin akan ikut jalan suka hati waze korang.

nampaknya ini saja aktiviti untuk hari ini, tapi ada lagi yang akan saya update tentang tempat bersantai di putrajaya .. kot-kot lah korang nak bertukar angin bawak anak-anak korang bersuka ria kan.

ada masanya tak semestinya kena keluarkan duit yang banyak untuk bersuka ria, saya ada cara tersendiri untuk bersuka ria asalkan dengan budjet yang kecil .. heheheheheh

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.