Duit Raya Walaupun Belum Raya Lagi

By | 13/07/2015

20150713_002540

Biasanya orang bagi duit raya bila hari raya je tapi saya belum raya dah dapat duit raya, nampak tak betapa gembiranya jadi saya. walaupun tak banyak mana duit raya tu tapi tetap jugak namanya duit raya kan .. heheheheh terasa macam kanak-kanak riang pulak bila dapat duit raya.

cakap pasal duit raya lah kan bila ingat balik masa paling gembira adalah masa kecik-kecik dulu bila tiba hari raya je mesti akan melompat dengan riang sebab boleh dapat duit raya banyak-banyak bila pergi beraya rumah orang ( jiran )  tapi bila tahun demi tahun berlalu jangan kata nak dapat duit raya sampul raya je yang dapat itu pun bila dah start kerja jadinya memang dah tak akan dapat duit raya lagi lah

kalau dapat pun mesti orang akan ingat saya nie kanak-kanak riang yang masih belajar lagi, kadang-kadang senyum saja lah bila bagi tahu umur saya yang sebenar itu pun masih lagi orang tak percaya.. jadi sila jangan marah saya kalau ada yang sudi bagi saya duit raya dan kata saya masih muda ye..

tinggal lagi beberapa hari saja kita berpuasa lepas tu dah raya, kenapa tahu nie terlalu cepat sangat berlalu, rasa macam baru semalam mula puasa ..  kenapa kenapa kenapa .. sob sob sob

baiklah kalau ada sesiapa yang sudi bagi saya duit raya boleh lah hubungi saya ye, laju-laju saya tadah tapak tangan .. ye lah kan orang nak bagi tak kan saya nak tolak pulak.. tak baik tolak rezeki .. banyak kali tolak rezeki nanti-nani rezeki dah tak datang sendiri baru tahu jadi sila jangan tolak rezeki yang datang ye …

 

2 thoughts on “Duit Raya Walaupun Belum Raya Lagi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.