Kenapa Begitu

By | 13/11/2014

10752154_650882428361784_616033037_n

mood suam sekarang ni mungkin sebab penat dengan macam-macam urusan rasmi dan penat dengan trip singkat hampir setiap minggu yang perlu di selesaikan hingga awal bulan 3 tahun hadapan.

makin jauh saya pergi makin luas pandangan saya dan macam-macam yang saya belajar dari semua benda yang saya lakukan. gembira,sakit hati,marah,geram semua ada tapi itu semuakan pengalaman yang saya tak akan dapat kalau saya tak laluinya.

last time ada yang tanya macam mana saya boleh dapat banyak macam tu ( merujuk entry akhir contest iphone 5s ) bukan tu saja ada jugak ayat sinis yang di ajukan pada saya “ntah-ntah itu photoshop” saya jenis tak ambik port apa yang orang cakap pasal saya dan apa yang orang nak fikirkan pasal saya tapi …….

kenapa bila kita dapat something yang wink akan ada yang pertilaikan sedangkan kita tak pernah nak pertikaikan apa yang orang lain dapat. lagi satu bila kita buka tawaran yang kita dapat pada orang-orang terdekat mesti nak kata yang kita menunjuk apa yang kita tawarkan tapi bila kita tak tawarkan apa-apa kata kita kedekut… jadi macam mana lagi kita nak buat?

contoh lah saya selalu nampak sis izzati hasrul pergi jalan-jalan baik dalam malaysia atau luar negara dan terfikir best kalau saya jadi dia sebab dapat ke mana saja tapi bila saya dapat beberapa peluang saya rasa sumpah sangat penat dan tak mahu ke mana-mana…. tapi itu jugak yang saya lakukan sebab itu adalah kegembiraan saya.

mencipta peluang dan ruang itu penting dalam setiap acara yang kita pergi … 2 tahun lepas masa event avast malaysia dekat the zouk secara tak sengaja saya terbekenalan dengan orang besar avast masa tu memang saya tak tahu itu adalah orang besar mereka sampai ada blogger kata “pandai saya pancing ikan jerung” ( apa yang jadi adalah tak dapat di jelaskan ) sama jugak dengan beberapa event yang saya pergi….

bila berkerja dalam satu pasukan itu akan lagi memudahkan semua urusan dari melakukan sorang diri …. dengan ada nya pasukan kita boleh kongsi pendapat yang berbeza.

bila peluang dan ruang terbuka di hadapan kenapa kita nak iri hati dengan apa yang orang lain dapat… kita tak akan ke mana-mana bila kita tak mulakan langkah pertama.

 

update via smartphone 4.3

One thought on “Kenapa Begitu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.