Bukan Tempat Jatuh Bukan Juga Tempat Tinggal

By | 01/09/2014

DSC05186

 

 

Minggu lepas saya balik kampung sebab pakcik saya meninggal jadi saya berpeluang balik ke kampung nenek saya dekat Kampung Padang Sari Batu Pahat.  Rasa dan seingat saya dah dekat 20 tahun macam tu saya tak balik kali terakhir saya balik sana masa arwah nyaie saya meninggal.

Masa saya kecik-kecik dulu saya pernah tinggal dekat situ setiap kali cuti sekolah jadi kiranya banyak lah kenangan yang ada dekat situ yang makin saya lupakan sebenarnya..

Rumah tu dulu bukan macam dalam gambar tu, dulu rumah tu separuh papan separuh batu, sebelah depan papan sebelah dapur batu.. rumah yang sekarang tu saya tak tahu sejak bila rasanya sejak 2-3  tahun nieh je..

 

DSC05190

 

Sebenarnya saya risau jugak tok busu marah masa saya nak ambik gambar dalam rumah dia sebab dia nieh dulu pemarah orang nya pandang salah sikit mesti dia marah lagi-lagi kalau orang usik barang dia tapi dia ok je masa saya ambik gambar jadi saya tak lah sakan sangat ambik gambar sebab segan.

orang lain mandi dalam bath tab dia letak ikan dalam bath tab siap ada kata mainan lagi .. tapi memang cantik lah hiasan dalaman dia .. hiks ..

DSC05191

 

DSC05187

 

dekat kolam tu dulu ada ikan tapi sekarang dah tak adalah, kolam tu dulu siap ada pokok teratai lagi ( teratai layu di tasik madu gitu )

 

DSC05174

 

parit depan masjid nieh lah yang selalu jadi port lepak saya masa kecik-kecik sebelah petang sambik fefeeling tangkap ikan guna pancing buatan sendiri …  masa kecik-kecik ini je benda yang saya buat bila balik kampung nenek saya … ye lah kan saya tinggal dekat bandar sekolah semua dekat bandar mana nak ada semua tu …. jadi masa cuti sekolah je lah saya berpeluang buat semua tuh…

 

DSC05181

 

 

kalau nak cerita banyak kisah nya .. macam-macam kisah yang susah nak di tulis di jadikan bahan bacaan tapi mungkin boleh di tulis untuk di kongsikan bersama …

 

p/s : nanti kan kisah seterus nya …

 

6 thoughts on “Bukan Tempat Jatuh Bukan Juga Tempat Tinggal

    1. Namia Cinta Post author

      bukan dekat 20 tahun lebih dari 20 tahun tak balik ….
      menarik tu memang lah menarik cuma nya kalau duduk lama-lama jd tak tahu apa nak buat lagi pun bukan biasa balik situ

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.