Menembak Di Taman Tasik Taiping

By | 02/08/2014

IMG_0761

 

 

Orang lain sibuk buat persiapan esok nak raya, saya sibuk outing dekat taman tasik taiping dengan sepupu dan suami dia sesambil menembak dari segenap sudut … ¬†awal nya nak pergi awal pagi tapi di sebabkan saya bangun lambat jadi aktiviti di ubah ke sebelah petang ….

Gambar atas tu adalah gambar curi dari arah belakang dengan jarak yang agak jauh … tak lah berapa nak pakar sangat tapi agak memuaskan hati jugak lah …

 

IMG_0782

 

 

Masa nieh belajar macam mana nak ambik gambar pegerakan yang agak laju … rupanya tak lah susah mana pun nak dapatkan hasil yang agak memuaskan hati cuma kena tau teknik yang betul dan setting kamera yang betul itu dah memadai pada orang yang baru nak belajar …

tak sengaja tersnap gambar kereta peronda polis siap polis tu buat peace lagi .. hahahahahah nasib lah budak baru nak belajar kan …..

 

IMG_0918

 

 

Siang dah belajar teknik macam mana nak ambik gambar objek begerak jadi sebelah malam masa sesi main bunga api sepupu-sepupu lah yanh jadi mangsa keadaan .. bhhahahahaha benarnya bukan anak-anak sedara yang main bunga api tu tapi orang dewasa yang sakan habiskan semua bunga api …

untuk dapatkan hasil yang sangat memuaskan hati saya … saya telah habis kan dua kotak besar bunga api dan akhir nya saya dapat hasil yang agak memuaskan hati saya … ohhh sangat besat okey macam dapat skandal baru¬†je rasa.. melompat dengan riang saya bila berjaya hadam ilmu yang di curahkan …

 

IMG_0812

 

 

sebenar nya paling cool adalah uncle nieh sebab dia biar je saya ambik gambar dia dalam semua posisi … dalam ramai-ramai orang yang ada dekat taman tasik taiping tu uncle nieh jugak yang menarik perhatian saya …

sepupu saya kata belajar je dari youtube tak payah masuk kelas bayar mahal-mahal, dia pun belajar dari youtube je yang penting kena rajin kalau malas memang tak dapat nak tolong lah … heheheheheh kalau saya memang malas lah nak mengadap youtube berjam-jam lama nya …. patut pun ada manusia yang sangguh habis kan duit untuk beli dslr yang memuaskan hati mereka … okey lepas nieh nak cari sponser beli flash .. kihkihkih aci tak …

 

P/S : saya masih belum pakar menembak banyak lagi yang saya kena belajar .. jadi kalau ada sesiapa yang sudi ajar boleh lah roger okey …

 

4 thoughts on “Menembak Di Taman Tasik Taiping

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.