Jangan Buat Spekulasi

By | 26/03/2014

Typing

Hari ini sanagt sibuk dengan urusan seharian sampai tidak sempat untuk bersosial dengan kawan-kawan maya dan kawan-kawan ofis sebab minda hanya fokus nak siapkan kerja sebelum jam 6 petang tapi malang nya memang tak dapat nak siapkan sebab ada pengacau guna pc export dokument pulak jadi apa lagi balik je lah jawabnya.

sedang fokus nak siap kan dokumen yang hampir ┬ácecah 400 dokument tiba-tiba dengar suaara orang berbual dari arah luar tingkap, malas nak layan jadi buat tak tahu je lah tapi hilang fokus kejap bila dah rasa tak boleh tahan nak ketawa…

Pakcik : jangan buat spekulasi tapi mereka yang kata macam tu lepas tu nak salah kan orang ( pakcik tu tak reti sebut spekulasi tu yang buat jd kelakar bila dia cakap )

Pakcik : jangan buat spekulasi tapi macam mana kapal terbang tu boleh pergi jauh macam tu

Pakcik : dah lah tak dapat BRIM kalau bagi BRIM baru saya tak buat spekulasi

sebab pakcik tu tak reti nak sebut perkataan spekulasi tu yang buat jadi kelakar last nya dia minta kawan saya tuliskan atas kertas macam mana ejaan nya dan baru lah pakcik tu boleh sebut dengan betul …. sebenarnya kita orang tak ambik port sangat pun apa yang pakcik tu kata sebab PAKCIK kan tau je lah macam mana … sekurang-kurang nya kita orang nieh hilang stress dengan kerja yang bertimbun dari pagi ..

macam-macam kerenah oranh yang boleh saya lihat sepanjang saya duduk dekat bahagian inventory nieh dan dekat situ buat saya jadi lagi banyak kena sabar dengan kerena manusia yang datang setiap hari.. setakat dalam phone tak apa buat muka tak suka pun tak ada siapa yang nampak kan ….

P/S : Semoga akan adanya keajaiban yang akan berlaku dan semoga MH370 kembali dengan selamat … kalau memang itu tadir mereka sekurang-kuranya tinggal lah tanda untuk di kenangan …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.