Dalam Masa 3 Tahun

By | 16/03/2014

together

Beberapa hari lepas saya di hubungi seorang kawan yang sekejap muncul sekejap hilang tapi lebih banyak hilang dari muncul sebenar nya .. kadang-kadang berminggu-minggu dia senyap dan macam tu jugak dengan saya walaupun kita orang kawan dan kenal dah lama tapi jarang jugak nak borak panjng.

Hari tu soalan kawan saya ini pelik sangat sebab selama beberpa tahun ini dia tak pernah pun tanya soalan-soalan macam tu tapi tak untuk kali ini …

Kawan : mia bila nak kawen tak sabar nak makan nasi minyak                                                                                                                   Saya : ( erkk ) kalau ada jodoh ada lah ..                                                                                                                                                               Kawan : ke jual mahal                                                                                                                                                                                                     Saya : banyak lah jual mahal mana ada.

Bila saya fikir balik selama beberapa tahun ini sangat jarang untuk saya atau dia bercakap soal peribadi masing-masing … saya lebih selesa dengan tidak tahu apa-apa ….

– 3 tahun sudah sebenarnya –

Sebenarnya saya hampir lupa tarikh itu, nasib lah ada nota di kalender pejabat kalau tidak makin lupa lah tarik itu dan mungkin akan ada yang kata saya tidak alert dengan semua moment-moment penting dalam kehidupan saya. mana ada saya lupa tak baik tau buat tuduhan macam tu.

3 tahun lepas saya sudah putus asa nak teruskan sebab rasa macam tak boleh nak move on sama-sama, tapi sebab saya ini kadang-kadang degil tak hingat jadi saya cuba juga teruskan walaupun banyak benda yang terpaksa saya lalui dan bazirkan banyak usaha …

sebenarnya berapa lama pun masa yang kita perlukan untuk faham pasangan kita selama itu juga lah kita kan rasa msa itu tidak akan mencukupi. sekali pun kita sudah berkahwin tetap jugak kita kena terus cuba faham pasangan kita… tapi saya tetp gembira dengan kehidupan sekarang

itu kisah untuk tiga tahun ini kang tulis lebih-lebih ada yang pengsan atau apa-apa je lah tak pun “bunuh diri” adoiii kesian betul sampai macam tu sekali …

Kenapa lelaki lagi susah nak terima pasangan mereka seadanya kalau nak di bandingkan dengan perempuan?

4 thoughts on “Dalam Masa 3 Tahun

  1. Jamian Sarif

    masa berlalu tanpa kita sedari kan….dan ia juga takkan boleh diputar kembali…teruskan kehidupan dengan perkara2 yang berfaedah.

    Reply
  2. cik lisa

    laki lagi memilih daripada perempuan sebenarnya, haha *pandang kiri *pandang kanan.. tak kiralah perempuan atau lelaki, masing2 ade kekurangan serta kelebihan 😉
    cik lisa recently posted…Panas,Hujan dan DemamMy Profile

    Reply
  3. Abrar

    soal tu, jawapannya ada kat dua-dua belah pihak.

    Lelaki kalau tidak diberitahu, manalah kitorang tau. tak perlu berkias-kias. Kitorang ni bukan mind reader macam Prof X. Jika ada masalah straight tanya, janganlah mengadu kat BFF dulu baru si dia. Terguris hati kalau dengar dari mulut orang lain.

    cuma 50 sen dari aku.
    Abrar recently posted…Hutang Budi Part 1My Profile

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.