Apa Ada Dengan Event

By | 11/03/2014

FCB_Event.v1330357583

Rasanya ramai yang sudah tahu majlis sepetang bersama blogger 2014 anjuran denaihati network telah berlangsung dengan jayanya tahniah buat team denaihati atas anjuran majlis yang cukup hebat ini.

saya bukan nak tulis pasal majlis tersebut tapi saya nak tulis tetang sesuatu yang mungkin dapat bantu korang yang akan pergi ke majlis-majlis seperti majlis sepetang bersama blogger atau apa-apa majlis seklai pun. selepas baca entry yang di tulis oleh Hasrul Hassan ( SINI ) buatkan saya terfikir balik pengalaman-pengalaman lepas semasa saya pergi ke majlis-majlis yang melibatkan ramai blogger.

– Name Card –

sebenarnya ini benda pertama yang saya risaukan dan paling takut kalau terjadi selepas pengalaman pertama pada satu majlis di mana saya kehabisan kad nama dan sejak hari itu saya pastikan yang kad nama saya akan mencukupi untuk pergi ke majlis-majlis ….

sebenarnya korang boleh limitkan kad nama korang dengan cara korang hanya berikan kad nama korang pada merek yang pertama kali korang kenal. tak perlulah bagi pada mereka yang sudah selalu korang jumpa atau pernah jumpa jadi di situ sudah menjimatkan banyak kad nama korang.

– Malu –

ini salah satu penyakit juga pada banyak orang termasuk saya …. saya ingat lagi pada tahu 2012 ( kalua tak salah ) saya sertai seminar anjuran nuffnang di sana saya jumpa ramai blogger baru tapi masalahnya saya rasa macam tak yakin untuk berbual dengan mereka atau kenalkan diri saya ( dekat saya lh saya jumpa yuyu zulaikha ) dan masa sesi perbualan dengan eyriqazz dia ada kata dengan saya “lepas ini kenal lagi yakin untuk berhadapan dengan ramai orang dan cuba buang rasa malu tu kalau tak sendiri akan rugi”

apa yang eyriqazz kata tu ada betul nya bila kita malu maka kita akan terlepas banyak peluang yang ada depan kita sedangkan kita tahu peluang-peluang tu baik untuk kita ambil untuk masa akan datang …. jadi lepas hari itu saya cuba buang rasa malu tu untuk jadi lebih yakin dan cuba keluar dari balang kaca perlahan-lahan.

– Jurang –

keadaan ini pasti akan berlaku dekat mana-mana majlis, baik pada blogger lama atau blogger baru dua-dua akan berada dalam keadaan yang sama . mungkin blogger baru berharap agar blogger lama akan tegur mereka dahulu dan blogger lama juga harap blogger baru akan tegur mereka dahulu … ( hantuk dua-dua baru tahu )

bila terlalu harap keadaan tu berlaku sudah tentu peluang-peluang yang ada akan terlepas begitu saja dan masa itu akan terbazir tanpa di isi dengan sesutu benda yang berguna. kenapa perlu fikir sebegitu sedangkn tk kisah lah sama ada blogger lama atau baru sali tegur menegur .. ( sob sob terharu bila ada yang mahu bergambar dengan saya )

– Kesempatan –

inilah masanya untuk korang ambil kesempatan kepada penaja utama .. maksud mengambil kesempatan di sini korang berkenalan dengan penaja utama yang mungkin akan membuka ruang untuk korang menjana pendapatan sambingan yang lebih baik.

say ingat lagi semasa event wechat di zouk ( lupa tahun ) sempat saya berkenalan dengan orang kuat avast ( syarikat anti virus ) sempat berbual ringkas dan bertukar kad nama .. dan ada rakan blogger kata pada saya “pandai pulak saya mengambil kesempatan ketika itu”

pergi ke event bukan hanya untuk bersuka ria dan berjumpa rakan-rakan tapi kena cari peluang menjana pendapatan juga mana tahu rezeki berpihak pada korang. jadi ringan-ringan kan lah mulut tu untuk bkenalan dengan mereka yang berpengaruh.

Sarjana Hartanah 3.0 bermula hari ini!

Kalau ikutkan banyak lagi point yang boleh bantu korang untuk siapkan diri sebelum ke majlis-majlis yang melibatkan blogger ini … tahun 2014 ini tahun saya menimba ilmu kadi pasti akna susah nka nampak muka saya di majlis-majlis heheheheh

kalau kita mahukan sesuatu yang baru kita kena berani keluar dari kepompong kita sekarang dan cuba masuk ke dalam kepompong yang lain mungkin suasana baru akan jadikan kita lebih terbuka dan lebih produktif siapa tahu kan… tak perlu sangat nak tinggal dalam kepompong yang sama terlalu lama dan samapi masa untuk kita berubah..

8 thoughts on “Apa Ada Dengan Event

    1. Namia Cinta Post author

      ye betul tu dah tak kekok walaupun jumpa dengan blogger baru … dan boleg beramah mesra dengan semua orang dengan rasa selesa dalam keadaan santai .. 🙂

      Reply
  1. AkmaOmar

    Nampak Namia aktif aritu…tak dduk diam semua tempat dia pegi haha

    Memang betul akak masa mula2 pegi SBB2013 kekok juga. Nak tegur org jadi tak kena sebab tak kenal secara live..cuma thru blog je.. Sekrg sikit2 ok dah 😉
    AkmaOmar recently posted…Sepetang Bersama Blogger dan Yeos 2014My Profile

    Reply
    1. Namia Cinta Post author

      pengalaman2 lepas buat kan saya belajar banyak pekara … malu adalah punca pembunuh segala benda yang ada depan mata sedangkan kita tahu yang kita boleh dapat apa yang tersedia …

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.