Kenapa Kembali Selepas 4 Tahun

By | 13/01/2014

sad

” 5 tahun kita orang kenal 4 tahun dia pergi menghilangkan diri bila dia datang balik dia bagi tahu yang dia sudah berkahwin dan ada sorang anak”

saya diam cuba menghadam ayat itu sebaik mungkin akhirnya apa yang saya temukan hanya satu perkataan saja yang mampu saya luahkan “sakit”. ye sesiapa pun yang lalui keadaan itu akan rasa sakit sangat-sangat sakit dan tak akan mampu laluinya.

“saya cuma nak tanya dia kenapa”

saya fikir lagi untuk apa tanya “kenapa” untuk satu benda yang tak akan dapat di ubah if kita dapata jawapan yang kita mahukan mungkin akan buat kita rasa lagi sakit untuk lalui hari-hari yang akan datang. jadi jalan terbaik biarkan saja keadaan sekarang.

“mungkin saya terlupa tentang sesuatu, sesuatu yang buat saya rasa yang saya dengan dia tak akan dapat teruskan kalaupun dia belum berkahwin”

ya mungkin jugak sometime taraf yang membezakan ┬ákedudukan seseorang walaupun akan ada yang kata “apa ada dengan taraf” tapi itu lah kenyataan yang harus di terima buat mereka yang lalui keadaan itu..

“tapi kalau dah begitu kenapa dia masih nak ambik berat tentang saya sedangkan dia dah ada keluarga”

mungkin bila dah terbiasa dengan sesuatu keadaan memang susah untuk mengubahnya walaupun benda tu harus di ubah .. sometime kalau kita ubah sesuatu kebiasaan pasti kita akan lagi terasa jarak kita dengan seseorang jadi biarkan saja keadaan tu.

Saya yang menulis ini agak payah nak hadam bagi habis apa yang saya tuliskan, terasa macam apa yang saya tulis tak berapa nak sampai apa yang bahu di sampaikan saja .. bhahahahah kesian kan dekat saya ini .. sendiri tulis sendiri pening ..

sebenar nya susah tau menulis kisah orang lain berbanding kisah sendiri, kalau kisah snediri laju je menaip tanpa sedar sudah panjang berjela-jela hingga jadi 30 page .. bhahahaha nampak sangat nipunya .. lallalalalaa

apa pun keadaan nya semoga ada bahagia buat kawan-kawan saya … sedih jangan lama-lama carilah rasa gembira yang hilang itu buat diri sendiri senyum semula ..

3 thoughts on “Kenapa Kembali Selepas 4 Tahun

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.