Salah Pengunaan Ayat

By | 04/11/2013

Sentap kejap bila dapat komen dari seorang pembaca tapi laju-laju fikir secara waras …..

sejujurnya masa saya tulis entry “jangan batak sangat okey” tak pulak saya fikir tentang sensitiviti kaum dan memang bukan tujuan saya mahu menghina mana-mana kaun yang ada.

rasanya lebih baik saya tulis di sini.. Dalam malaysia ada banyak negeri, banyak pengunaan bahasa, banyak dialeg yang di guna kan jadinya bila lain negeri lain maksud bahasa yang di gunakan itu yang jadinya salah faham … senang bagi korang faham lah …

kalau dekat indonesia gampang bermaksud senang tapi dekat malaysia sebaliknya kan sama lah jugak dengan bahasa yang saya gunakan dalam entry itu ….

Rasanya tak ada sebab untuk saya mempersendakan bangsa dan kaum lain sebab memang tak ada sebab untuk saya buat macam tu..

lain lah kalau terang-terang saya kata wehhh bangsa tu bla bla bla bla itu memang lah patut saya kena hentam bagai kan ….

mungkin  ada salah faham di situ dengan pengunaan bahasa.. nampaknya kena guna bahasa yang senang orang faham lepas ni supaya tak ada sesiapa salah faham lagi.

apa pun saya minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki kalau bahasa yang saya gunakan itu buat ada yang terasa hati dan kata saya mahu menghina bangsa dan kaum tersebut … sejujurnya saya memang tak niat untuk lakukan begitu ….


Nota : salah pengunaan ayat buat orang salah faham ….


send via samsung mobile 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.