Bukan Rezeki Namanya

By | 08/11/2013

Kalau sesuatu benda tu memang bukan untuk kita, kita cuba macam mana pun tetap jugak kita tak akan memilikinya. sama jugak macam rezeki, walaupun rezeki sudah ada di depan mata tapi kalau bukan untuk kita pasti kita tak akan memilikinya.

Hari ini seperti biasa saya keluar lunch dengan kawan-kawan pejabat saya, masa keluar dari pejabat memang dah hujan pun tapi redah lah jugak. sampai dekat kedai tempat selalu kita orang makan memang tak hujan pun. jadi pesanlah makanan macam biasa …

tiba-tiba hujan turun dengan lebat, tapi saya dengan kawan saya masih duduk di situ walaupun terkena tempias hujan.. dah nama pun makan dekat tepi jalan kan memang macam tu keadaan nya. heheheheh

makanan yang di pesan pun sampai, jadi apa lagi baca doa dan makan.. tapi baru dua suap tiba-tiba makanan saya di sirami air dari payung teduhan. memang masa tu tengah lapar sangat-sangat sebab pagi tak sempat sarapan.. 

jadinya pesan lagi satu makanan dan tapau makan dekat pejabat saja sebab masih hujan lebat.. 

mungkin bukan rezeki saya nak makan nasi goreng hari ini, dekat tempat makcik yang kita orang selalu makan ni kalau nak nasi memang kena order awal-awal kalau tak memang habis. 

Mungkin ada hikmahnya kejadian itu, mana tau kalau saya makan makanan tu sampi habis saya akan jatuh sakit kan… 


Nota : kadang-kadang bila kita sangka apa yang memang untuk kita sebenarnya belum tentu untuk kita..


send via samsung mobile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.