Pakai Tudung Sebab Nak Nikah

By | 23/08/2013

Minggu pertama pergi kerja pakai tudung, ramai pulak kawan-kawan yang ajukan soalan.. soalan mereka buatkan saya senyum sebab terasa sangat tak ada kaitan dengan perubahan yang saya lakukan…

Kawan : tiba-tiba je berubah ada apa-apa ke?
Saya : apa-apa tu apa? ( sambil senyum )
Kawan : mana tahu dah nak kawen
Saya : tak lah mana ada nak kawen lambat lagi 
Kawan : mana lah tahu kan …
Saya : mudah-mudahan … amin …

sebenarnya saya tak kisahkan apa yang akan mereka kata sebab saya yang mahukan peubahan tu .. 

Kawan : akak nak tanya nie
Saya : tanya apa?
Kawan : tiba-tiba je berubah ada apa-apa ke?
Saya : tak ada apa-apa pun saya yang mahu berubah tu je
Kawan : bagus lah akak doakan awak terus kekal macam ni sampai bila-bila …
Saya : amin …..

sebenarnya saya ambik masa yang terlalu lama … ye sangat lama sebenarnya …. kalau nak tunggu “tiba masanya” memang tak tahu lah bila jadi saya “memaksa” diri saya untuk lakukan nya …..

Bos : u pakai tudung nie masa raya je ke atau sampai bila-bila?
Saya : sampai bila-bila … 
Bos : i dah jadi tak biasa pulak lepas ni kena biasakan diri lah … 
Saya :  ( senyum )

sebenarnya penerimaan kawan-kawan sekeliling saya sangat lah baik dan tak ada apa yang berubah ….

Bos 2 : tiba-tiba pakai tudung u dah nak kawen ke?
Saya : tak lah kalau saya kawen mesti saya akan jemput 
Bos : mesti u nak pergi mekkah kan buat haji
Saya : ( amin mudah-mudahan, walaupun bos say tu bukan islam )
kalu dh cukup duit mesti nak pergi hehehehehhe

memang saya tak nafikan hati saya masih lagi tak berapa kuat, tapi saya akan cuba dan cuba dan cuba …. dulu kawan saya pernah kata “saya boleh laluinya walaupun  seteruk mana pun keadaan saya” itu kata-kata dia suatu ketika dulu .. jadi saya percaya yang saya boleh lakukan …………



update via samsung mobile 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.