Hadiah Raya

By | 25/07/2013

Yeayyyy …..
dapat hadiah raya .. hohohoho apakah raya pun ada hadiah ke dah macam besday pulak kan… sebenarnya memang kita orang adik beradik setiap kali raya akan bertukar-tukar hadiah tak semestinya besday je baru nak bagi hadiah …

macam tahun lepas saya bagi tudung dekat mak saya macam tu jugak dekat kakak saya … tahun lepas saya lupa sudah saya dapat apa heheheheheh ….

tadaaaaaa ….
tahun ni kakak saya bagi sehelai selendang …. yang ada dua warna cantik … hehehehe nampaknya kena cari baju raya yang sesuai dengan selendang nie lah …..

raya baru nak pakai memang tak lah … mungkin dalam masa terdekat nie kot walaupun namapun hadiah raya tapi tak semestinya kena pakai raya kan kan kan ….


*pause*

kalau ini adalah permulaan nya biarlah apa yang akan saya lalui di penuhi dengan bunga-bunga bukanya duri dan semalu yang sangat berbisa… 

orang kata untuk berubah ke arah kebaikan akan lalui sedikit ksakitan di mana Allah akan menguji kuat mana kesabaran dan iman hambatnya …. 

sometime saya baca apa yang mereka tulis di ruangan terbuka dengan mulanya niat mahu menegur dan nasihat tapi berubah menjadi sebaliknya … 

*play*

macam mana pun kita pada masa lalu itu bukan bermakna kita tak boleh berubah menjadi jauh lebih baik daripada kehidupan masa lalu… 

“kotor” macam mana pun kita pada pandangan manusia tapi itu tak bermakna kita “kotor” pada pandagan Allah ….

sebenarnya saya bukan orang yang layak untuk bercakap soal agama dan hukum, andai tersalah penulis pasti akan di salah ertikan jadi lebih baik saya hanya menulis tentang apa yang saya rasakan saja ……. 


Nota : kadang-kadang tersesat jalan akan dapat temukan kita dengan sesuatu yang baru …


update via phone mobile 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.