Bisul Yang Menyakitkan

By | 10/05/2013

Fuhhhhh…
mana kemain Malaysia nie kan mengalah kan New York pulak .. macam lah pernah tinggal dekat luar negara kihkihkih ….

malam semalam kan dah cerita pasal kena bawak maid bos saya pergi hospital SINI jadi nak sambung sikit cerita pasal malam semalm …..

cerita nya …..
Maid bos saya ni “menerita” pasal ketumbuhan bisul dekat kaki dia awalnya kecik je bisul tu sebelum jadi lebih parah … pergi klinik makan ubat dan sapu ubat yang doktor bagi pun tak jadi apa…

sampai lah dia bagi tahu yang bisul tu dah jangkit dekat bahagian ****** dia … patut lah nampak dia jalan tak berapa nak betul .. agaknya bila dah tak tahan sangat tu yang dia bagi tahu dekat bos saya…..

masa jumpa doktor dekat seksyen 7 shah alam petang semalam sempat jugak saya tanya doktor tu sebab apa jadi macam tu .. kata doktor sebab terkena jangkitan kuman ….. 

perempuan bukan macam lelaki .. lagi-lagi time “bendera merah” lagi lah kena rajin bersihkan diri sebab masa tu lah akan boleh terkena macam-macam jangkitan.. paling penting kena kasi kering..

tanya dekat maid saya tu dia ada bagi “kering” tak dan guna apa “apa” dia jawab ada dan guna tuala je … 

seelok-elok nya guna lah tisu kalau guna tualan takut ada benda lain yang tak boleh nak nampak .. yer lah kan tuala tu bila dah guna untuk keringkan rambut + keringkan badan dan sebagainya kemungkinan untuk terkena jangkita agak tinggi …. jadi gunakan lah tisu …..

tunggu panggilan dari doktor untuk rawatan selanjutnya ….. harap-harap masalah ini akan dapat selesai dengan cepat … ye lah kan kesian dekat maid tu cuba kita yang ada dekat tempat dia mesti kita akan rasa betapa sengsaranya menahan sakit segala bagai …..


Nota : jaga kebersihan diri itu adalah penting dan sangat penting … 


update via phone mobile


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.