Kisah Anjing Yang Malas

By | 26/04/2013

Fuhhh ….. cuaca panas sesangat beberapa hari ni, petang pulak baru hujang… kalau hujan pagi kan best sebab tak payah keluar buat audit .. kihkihkihkih …..

hari-hari terover busy sampai tak sempat nak siapkan report dan dokument …. itu lah siapa suruh buat kerja luar pejabat kemain banyak.. heheheheh tapi siap jugak lah semua kerja sebelum balik.

nie nak cerita sikit kat korang semua ……
masa saya keluar buat audit pagi tadi dalam keadaan cuaca panas terik saya terpandang lah seekor anjing yang tak berapa nak comel dalam kawasan warehouse sedang bermalasan di tengah jalan raya yang tak berapa nak banyak kenderaan…

anjing tu baring je dekat situ saya ingat dia sakit atau tercedera, ye lah baring tengah-tengah jalan dalam cuaca panas terik dan lagi pelik masa saya lalu sebelah anjing tu, anjing tu masih baring dekat situ tak gerak-gerak pun ….

saya tanya pekerja bangla dekat situ kenapa anjing tu.. pekerja bangla tuh kata okey je cuma anjing tu tengah malas-malas je … ohh maiiiiii boleh pulak macam tu kan…

sampai ofis bos saya tanya “ada anjing sakit ke dekat tengah jalan” baru sampai ofis bos dah tahu pasal anjing tu.. siapa yang sampaikan cerita tu pun saya tak tahu …. “bukan sakit lah anjing tu tapi anjing tu tengah malas”

Nota : anjing pun makhluk ciptaan Allah jugak .. pegang je pun bukan apa-apa melain kan anjing tu dalam keadaan basah … sekian

update Via Phone Mobile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.