Mengenali Pembaca Setia

By | 25/02/2013

Penting sangat kah mengenali pembaca setia sesebuah blog?
mungkin ada yang akan kata tidak begitu penting tapi sebenarnya ianya agak penting jugak dan bila kita dah mengenali pembaca setia blog kita tak lah kita menulis sesuatu yang agak berat untuk di terima oleh pembaca setia blog kita ….

contohnya kita menulis isu politik sedangkan pembaca blog kita lebih sukakan penulisan yang agak santai berbanding dengan isu yang agak berat jadi mereka tak akan baca sehingga habis apa yang kita tulis pada hari tersebut.. itu contoh je lah kan sebab lain orang lain minatnya…

kalau lihat pada draf dekat atas tu korang dah boleh agak pembaca blog ni terdiri dari pembaca yang bagaimana dan jantinya … dan apa yang saya baru tahu kebanyakkan pembaca blog saya nie ada lah mereka yang sudah mempunyai anak …

merujuk pada entry INI dan INI  buatkan saya lebih tahu apa yang di mahukan oleh pembaca blog saya.. 

saya sendiri masih belum mahir sangat tentang Alexa nie banyak lagi yang saya harus belajar … 

dulu-dulu masa mula-mula pada saya semua ni tak begitu penting tapi makin lama saya rasa ianya perlu dalam setiap sesebuah pembinaat blog .. ibarat macam kita membina bangunan kalau tak ada tiang apa akan jadi dengan bangunan tersebut kan …..


Nota : masih lagi menimba ilmu .. jadi masih lagi banyak yang kurang …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.