Yang Terbaik Mengikut Keadaan

By | 20/09/2012

Beberapa hari lepas terima email dari seorang pembaca yang tiada maklumat diri yang di tinggalkan untuk rujukakan saya tapi katanya dia selalu saja baca setiap entry yang saya tulis..

Dalam email tu dia tanya pada saya pernah tak saya lalui keadaan di mana seseorang sukakan saya dan saya juga sukakan seseorang tapi dalam masa yang sama dua-dua bagaikan main tarik tali. dan dalam satu pertemuan orang yang saya suka tuh tanya “awak tak sukakan saya kan” .. lebih kurang macam tuh lah email yang di hantar pada saya….

Kalau saya berada di tempat pengirim email tuh pasti otak saya akan pantas menjana jawapan yang terbaik dan dalam masa yang sama akan cuba menutup rasa kecewa…

Saya pernah lalui keadaan macam tu beberapa tahun lepas sekitar tahun 2004 kalau tak salah… perasaan yang ada begitu kuat dan yakin dengan keadaan masa tuh tapi saya bagaikan lebih suka main tarik tali dan orang yang saya suka pun macam tuh …. di akhir pertemua sebelum tamatkan pengajian saya buat keputusan untuk pergi sejauh yang boleh dengan kata “andia dia jodoh saya jauh mana pun terpisah pasti akan bertemu lagi”

Kalau tanya pada saya apa jawapan yang akan saya berikan jika saya berada di tempat pengirim email pasti saya akan kata “saya tak sayang awak’ lebih baik kita hanya jadi kawan dan tak perlu bermusuhan dan kita masih boleh jumpa dan keluar sama-sama”

untuk melakukan sebegitu dalam keadaaan yang tak bersedia memang susah tapi percayalah itu sebaik-baik tindakan yang harus di lakukan … lagi-lagi bila kedua-duanya masih belum bersedia untuk ada komitmet.. tak perlu teruskan hubungan dalam keadaan yang masing-masing tiada masa untuk soal masa depan..

rasanya balasan email dari saya dapat membantu pengirim email jalani kehidupan yang tenang pada masa sekarag…. saya bukan orang yang pandai untuk selesaikan msalah orang lain lagi-lagi bila melibatkan soalan perasaan. tapi sekurang-kurangan saya cuba membantu dengan sesuatu yang boleh membantu …..

Nota : susah betul nak menulis dengan gaya sendiri berpandukan rujukan …. dah jadi macam bukan saya yang menulis

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.