Kecewa Aku Kerana Tuduhan

By | 05/03/2012

Salam kasih sayang

sepanjang minggu lepas saya sangat-sangat busy dengan urusan rasmi
hinggakan mood untuk update blog sendiri pun sudah ke laut tambah pulak dengan
macam-macam masalah.. itu lagi lah buatkan saya jadi malas dan rasa mahu
duduk dendiam tanpa lakukan apa-apa..
Beberapa bulan lepas kawan ini pernah menuduh saya merampas semua kebahagian dia 
sedangkan dia sendiri tidak tahu bagaimana mahu mengharagai siapa yang ada di sekeliling dia
lebih-lebih orang yang sayangkan dia.
sekali pun saya tahu yang kawan ini pernah buruk-buruk kan saya pada kawan-kawan lain saya tetap diam
hingga tahap saya langsung tidak menegur dia kerana terlalu kecewa dan marah dengan tuduhan dia.. dan selepas
saya mebulis artikal tentang “memerlukan sebab untuk mengubah sesuatu” dalam masa yang sama buatkan saya 
mahu menegur kawan ini semula dengan harapan dia akan berubah..
tapi ternyata tekaan saya silap kawan ini tidak pernah berubah dan apa yang buat saya rasa bertambah
kecewa dengan sikap dia ialah tuduhan yang sama dia berikan pada saya.. 
saya tidak merampas apa yang dia ada….
untuk apa saya lakukan begitu…
kalau pun dia nak buruk-buruk kan saya pada kawan-kawan yang lain biar lah kerana
bila saya dah geram dengan peragai dia saya pasti akan balas balik….
walaupun saya tahu apa yang pernah berlaku pada dia tapi sikit pun saya tak bukak aib dia
sikit pun saya tidak campur urusan dia.. kalau pun dia mahu tulis status seolah-olah dia
seorang yang suci sekali pun saya kisah apa.. saya tak pernah ganggu kehidupan dia pun…
saya tahu dia akan baca apa yang saya tulis di sini
dia selalu saja ada di sini ….
pada kawan ini saya nak kata jangan balikkan kesalahan sendiri pada orang lain
saya tidak pernah rampas apa-apa pun… 


Bila Cinta Mula Berkasih Sayang

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.