Edisi 1 | Jalan-Jalan Taiping

By | 05/09/2011

Tepat jam 9.39 pagi bas yang aku naik meninggalkan shah alam dan menuju ke klang sentral..

10 pagi macam tu dah sampai dekat klang sentral.. Beberapa orang k buat aku panas je suka-suka main langgar-langgar..

Sedikit kekecohan berlaku, ianya di sebabkan ketiadaan tempat duduk.. Ayat yang sempat aku ingat “macam nie ke berniaga tak tahu halal haram”

dalam hal nie driver bas tak boleh di persalahkan yang patut di persalahkan orang yang jual tiket.. Selesai sudah masalah tu dan perjalanan di teruskan..

Sepanjang perjalanan aku hanya tido tapi aku terbangun sebab bas berhenti 15 minit dekat hentian, hentian mana aku tak pasti tapi bukan hentian yang besar..

Sepanjang perjalanan aku hanya tido je sebab aku langsung tak tido.. Bangun tido bangun dan tido balik.. Akhirnya sampai jugak di hentian kemunting raya taiping perak jam 2.25 petang..

Masa aku tengah makcik aku, aku di datangi seorang lelaki tua berbangsa cina.. Aku ingat dia nak tanya ape rupanya dia minta rm2 katanya nak makan nasi je..

Dengan tanpa banyak soal aku pun bagi rm2 dekat lelaki cina tu lepas dia ucap terima kasih dia terus pergi..

Kalau ikutkan nie adalah perjalanan pertama aku ke taiping.. Sampai aku habis tulis makcik aku tak sampai-sampai lagi..

Edisi pertama berakhir sudah.. Nantikan entry seterusnya..

Sempat jugak aku pergi beli buah potong, perjalanan di teruskan dan aku pun sambumg tido

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.