DaLaM PenCaRiaN CinTa

By | 24/05/2011
N : kenapa awak selalu tolak cinta yang datang?
Aku : banyak sebabnya, rasanya tak salah kan?
N : awak macam tak hargai perasaan orang kat awak
Aku : bukan tak hargai cuma ada sebabnya
 
bicara aku dengan seorang kenalan beberapa hari lepas, eHhh dia bukan mahu ngorat aku cuma dia hanya bertanya tentang itu pada aku…
buat N aku jawab sini saja dan harap lepas nieh semua persoalan terjawab dengan jelas…
 
Aku perlukan seseorang yang boleh bimbing aku ke jalan yang betul dan bukannya hanya untuk keseronokkan semata-mata .. seseorang yang mampu ubah kehidupan aku jadi lebih baik…
 
Beberapa hari lepas juga aku berbual dengan seseorang yang pada suatu ketika dulu dia benci kat aku hanya kerana dua pekara, itu pengakuan jujur dia tapi tak pulak kau benci dia..
 
kata-kata itu sangat-sangat terkesan kat hati aku, dan aku kata pada diri itu yang aku cari selama ini.. hati aku tenang dengan kata-kata dia..
 
dalam ramai-ramia naper dengan dia jugak yang aku terkesan dengan kata-kata yang di tulis buat aku?
 
dia tanya aku lagi bila aku nak nikah?
 
insyaallah kalau aku jumpa calon yang sesuai seperti mana yang aku mahukan aku akan nikah hujung tahun depan .. rasanya setahun tuh cukup untuk aku belajar banyak pekara dan ubah diri aku jadi lebih baik lagi…
 
ini serius bukan main-main, masa aku untuk main-main dah habis, sudah sampai masanya kau kena fikirkan tentang kehidupan masa depan pula… dan jawapan kau di sambut dengan baik …
 
masih lagi tiada perjanjian rasmi dengan sesiapa buat masa nie, jadi aku masih belum terikat dengan sesiapa … pada aku biarlah masa dan keadaan yang tentukan semuanya, kau hanya merancang tapi Allah yang akan tentukan segalanya…
 
Aku bukan baik mana jadi aku tak lah letakkan haraan tinggi untuk dapat yang terbaik buat diri aku.. cuma yang aku harapkan orang yang mahu bersama aku boleh terima aku seadanya dan boleh bimbing aku..
 
– tak suka sms dan call
– tak suka orang cerewet
– tak suka kuar rumah kalau tak ada hal
– tak suka kena kongkong
– tak suka budak-budak
– tak suka orang banyak tanya benda yang sama
– seorang blogger tegar
– tak suka kena paksa
 
yang penting aku tenang sekarang nieh sikit pun aku tak rasa nak marah… harap ketenangan tuh akan kekal selamanya …
 
 
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.