HaTi YanG MaKiN PaRaH | SeRaBuT DaN KuSuT

By | 15/04/2011

Hati aku dah tak kuat nak terima apa yang datang buat masa nieh dalam hidup aku.. aku tahu memang susah nak jaga hati dan perasaan orang.. tapi aku tetap cuba untuk jaga hati dan semua perasaan orang lain…


Aku cipta dunia aku sendiri hanya untuk diri aku bukan untuk orang lain, bila aku benarkan masuk dalam dunia yang aku cipta itu bukan bermakna aku akan terima semuanya dengan apa cara sekali pun…

AKu tahu bukan setakat aku di tuduh pengkhianat malah lebih dari tuh.. ok kalau nak buruk-burukan aku silakan.. tapi jangan sampai aku tahu dan buat aku hilang sabar…

seminggu nieh macam-macam hal jadi…
aku kena serang lepas aku tulis entry pasal ina … kata aku yang bukan-bukan … aku boleh terima lagi, aku abaikan semua tuh.. aku di hentam teruk lepas aku tulis pasal luahan hati kubi ngan acik sabtu lepas.. kata aku reka citer sedangkan diorang tak ada apa-apa.. sedangkan aku dapat semua tuh dari kubi sendiri dan dengan kebenaran untuk aku publish semua tuh…. dan bila dah jadi macam tuh aku kata dekat kubi yang itu adalah entry pasal dia yang terakhir… aku buat entry pasal kubi dengan acik atas permintaan.. malang nya keadaan jadi lain aku di hentam dengan lebih teruk.. dan aku memang dah tak boleh nak terima… ada yang marah aku kata aku tak patut masuk campur hal orang …. secara tak sengaja aku terjebak dengan masalah macam tuh… dah baca apa yang aku tulis kat entry tuh tak payah lah nak tanya aku lagi apa jadi lepas beberapa hari…

tuan punya badan tak apa-apa orang yang tulis jadi sasaran sampai ada yang terasa hati dan merajuk bagai dengan entry yang aku tulis.. aku cuba cool dan sabar… tapi makin lama … kesabaran aku makin menipis….

Tak payah nak sekolahkan aku, aku tahu apa yang aku buat malah aku tahu batasan nya… kalau dosa pun aku yang tanggung bukan orang lain … jadi kalau tak tahu apa-apa diam jer jangan nak tunjuk pandai…

setakat perati dari luar lepas tuh serang dari belakang baik tak payah… itu cari pasal namanya … aku dah lama lalui semua nieh bukan baru nieh jer… cara tuh aku memang dah tahu sangat… aku stop dari dunia internet 4 tahun lama nya sebelum aku mula balik 3 tahun lepas … sampai aku jumpa gomofm awal tahun nieh… dan aku malas nak cari tapak lain walaupun ada yang cuba tarik aku pergi tempat lain…

kerana aku tak nak di tuduh pengkhianat jugak lah aku tolak perasaan yang ada.. sebab aku tak yakin dan sekarang nak kesal pun tak guna dah lambat.. kata macam mana pun semua tuh tak akan terulang.. tapi aku senang dengan keadaan sekarang… tapi aku semakin kusut dengan apa yang aku hadapi sekarang…

aku tahu aku boleh laluinya, semua nieh bukan apa-apa… aku cuma perlu selesaikan satuh persatu semua masalah yang datang… aku tahu kemampuan aku… aku tahu yang aku boleh terima dugaan yang lagi hebat dari sekarang sebab aku pernah laluinya..

jangan berani baca fikiran aku sebab kemudian hari akan menyesal sebab buat macam tuh… biar aku jer yang baca fikiran orang lain walaupun dengan hanya menulis..

untuk bagi tahu pada orang apa yang kita rasa itu sesuatu yang susah… tapi bila kita menulis dan benarkan orang baca itu memudahkan orang untuk faham apa yang cuba kita sampaikan…


One thought on “HaTi YanG MaKiN PaRaH | SeRaBuT DaN KuSuT

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.