KeNaNgAn | aKu WaKTu DuLu

By | 19/03/2011

Masa aku duduk Pasir Gudang dulu tiap-tiap tahun aku akan pergi tengok pesta layang-layang dekat bukit layang-layang..

Tiap kali tibanya pesta layang-layang semua negara akan berkumpul dekat sana.. Dan akan pamerkan rekaan layang-layang dari negara masig-masing..

Layang-layang paling besar yang pernah aku tengok adalah layang-layang platipus..

Layang-layang yang besar biasa nya susah untuk di terbangkan dan bergantung pada kekuatan angin jugak..

Yang kelakar nya bila tiba musim layang-layang semua budak-budak akan main layang-layang jugak..

Tapi aku tak main layang-layang.. Aku main roller blade.. Sape yang tak tahu ape itu roller blade aku bagi tahu.. Roller blade tu kasud roda.. Ada tiga roda je..

Permainan paling mencabar fizikal yang pernah aku main dulu.. Pakai roller blade main kejar-kejar atas palang besi dekat taman permainan.. Kalau jatuh memang malang.. Dan tak boleh cecah tanah..

Tahun aku dulu sapa ada roller blade dah kira kaya sebab harga roller blade tu bukan nya murah..

Budak-budak lain main masak-masak aku mana campur.. Gila kot boring nak main masak-masak..

Masa aku kecik-kecik dulu dekat tempat aku selalu buat pertandingan.. Pertandingan yang pernah aku join .. Pertandingan ala-ala model gitu..

Yang kelakar nya boleh pulak aku menang no satu lagi.. Satu sekolah kecoh pasal tu sampai cikgu-cikgu aku tak terkata apa.. Pergi sekolah dulu bukan nya pakai tudung pun.. Pada aku tu hak manusia kot..

Tapi bila aku pindah selangor masa aku form 3 dulu semua tu berubah mengikut keadaan.. Bila tercampak kat sekolah kampung buat aku jadi agak stress ..

Latar belakang keluar diorang buat aku lebih suka rahsiakan tentang diri aku.. Selalu nya diorang akan bahan aku dan selalu kata aku budak bandar yang belagak..

Sedar tak sedar dah 12 tahun aku hidup dekat selangor nie.. Dulu sebelum aku pindah selangor kawan-kawan aku ada kata yang KL hebat..

Hebat mana lah sangat KL .. Sekarang nie kalau boleh aku nak lari jauh dari KL .. Aku nak tempat tenang ..

Aku dah lama tak berhubung dengan kawan-kawan lama aku.. Aku tak tahu mana diorang sekarang.. Kawan-kawan yang ada sekarang pun dari alam maya yang tak pernah aku jumpa cuma selalu berhubung bertanya kan kabar..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.