BuDaK SuSu CaP GanTunG

By | 27/03/2011

Boleh tak aku nak gelak bila baca entry budak susu cap gantung … ok aku tak nak gelak tapi aku nak balas entry dia dekat sini…

Aku masih boleh sabar dengan kerenah budak susu cap gantung tuh walaupun pada hakikatnya aku sangat sakit hati dengan sikap dia.. nasib ada kawan-kawan yang sabarkan aku kalau tak dah lama aku maki-maki dia.. ok tuh bukan aku, aku bukan orang yang suka maki orang sesuka hati aku..

First entry dia.. dia cakap pasang laling aleeya tak mahu maafkan dia.. Aku rasa budak susu cap gantung tuh tak tahu apa erti maaf … rasanya banyak kali laling aleeya maaf kan dia tapi dia tetap buat perangai yang sama…

Kalau dia nak kata yang aku penganting dia, dia salah.. pernah tak dia tanya pada diri dia kenapa semua tuh berlaku.. pernah tak dia tanya kenapa dia nak ulang kesilapan yang sama sedangkan semua orang dah maafkan dia…

terus terang aku kata budak susu cap gantung tuh terlalu kurang ajar dan tak tahu nak hormatkan orang lain.. agak nya dengan keluarga dia pun perangai dia macam tuh jugak … aku tak pernah jumpa budak kurang ajar macam tuh…

Aku diam bukan sebab aku kalah tapi aku diam sebab aku tengah sabar dengan kerenah dia … aku diam sebab aku malas layan budak kurang ajar macam tuh..

Kalau budak susu cap gantung tuh kata aku sengaja cari kesalahan dia, nampak nya dia silap .. aku tak cari kesalahan dia bila dia buat hal dengan orang lain.. aku hanya akan hentam dia bila dia buat hal dengan aku…

Apa yang budak susu cap gantung tuh nak bosan dengan kehidupan dia, aku tak tahu … sebab dia tak dapat apa yang dia nak? budak zaman sekarang memang macam tuh bila tak dapat apa yang mereka nak mula lah buat hal … lepas kan tension pada orang yang tak ada kaitan…

Nak kata muka aku macam minah indon ker apa ker kau punya suka … sekurang-kurang nya aku tak kurang ajar macam kau … sekurang-kurang nya aku tahu macam mana nak hormatkan orang lain…

Memang aku tak pakai tudung tapi aku masih tahu nak jaga batas pergaulan aku.. kau nak kata perempuan pakai tudung tuh jahat.. mai aku sepak muka kau biar kau rasa sakit atau tak..

Aku berani kata sampai satuh tahap bila budak susu cap gantung tuh terlepas dari keluarga dia, dia akan jadi lebih teruk lagi… kecik-kecik dah pandai main bomoh-bomoh tak tau lah apa aku nak kata… aku yang hidup dekat tengah bandar nieh pun tak terfikir nak buat macam tuh…

Suka hati nak kutuk orang, dah tuh diri sendiri sempurna sangat ker … dah banyak ker amalan yang kau buat sampai nak kata orang yang bukan-bukan…

ok dah tak nak tulis panjang-panjang kang aku jadi marah dan rasa nak kata yang bukan-bukan pulak …

satu pesanan aku pada budak susu cap gantung kalau nak orang suka kat kau sila ubah perangai jangan terlalu kurang ajar sangat … jangan nak tarik perhatian orang dengan sikap kau yang kurang ajar tuh macam tak cukup kasih sayang ..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.