iT’s TiMe To sHoW oFF aGaiN

By | 08/02/2011

Kejadian berlaku malam semalam masa aku tengah lepak kat cb.. Yang benar nya dah agak lewat jugak aku masuk cb, jadi dah tak ramai sangat yang ada..

Budak lelaki dari kok lanas, kelantan ntah ape nama dia tak ingat aku.. Kalau itu budak baca ape yang aku tulis nieh lagi bagus..

Memandangkan ramai kengkawan kat cb asal dari kelantan makanya aku akan tapis sebaik mungkin bahasa yang akan aku gunakan supaya tidak menyakiti hati sesiape..

First time budak dari kok lanas tuh on air aku rasa macam nak pijak-pijak je dia.. Ikut suka hati dia je nak buat radio tu macam keluarga dia yang punya.. Baru first time on air dah banyak cekadak..

Tak kisah lh kalau dia buat perkhidmatan amal tanpa bayaran sekali pun tapi tak payah kot nak buat tempat tuh macam sendiri punya..

Kenape aku macam tak puas hati dengan budak dari kok lanas tuh? Sebab nya budak lelaki dari kok lanas tuh tak tahu macam mane hormat orang..

“akhirnya berambus pun”

boleh kan budak lelaki dari kok lanas tuh cakap macam tu kat public, sebagai dj tak sepatut nya dia kata macam tuh pada pendengar kan..

Memang aku tak nak dia on air malam semalam bukan sebab aku tak suka dia tak tentu pasal..

Aku tak nak dia on air malam semalam sebab aku kena tunggu 4 hari baru aku dapat balik shah alam untuk dengan seseorang dari nilam puri kelantan on air .. Malang nyer aku dapat dengar 5 minit je sebelum aku pergi putrajaya jam 8 malam dan 3 minit sebelum jam 1 pagi..

Pasal budak kok lanas tuh.. Dia terus tak masuk konti hanya kerana aku ada dekat situ.. Pelik aku dengan budak lelaki dari kok lanas tu boleh di sentap hanya kerana bila aku kata yang aku tak nak dia on air sedangkan dia tak tanya pun aku ape sebabnya..

Aku pun tak sentap dengan budak lelaki dari kok lanas tuh..

Budak lelaki tuh pun tak tanya sama ada dia ada buat salah atau tidak.. Nak kata bodoh sombong tak tahu aku nak kata.. Aku tak mencari salah orang dari dengar tanpa melihat..

Semua tempat aku dah pergi kecuali kelantan sebabnya aku tak di benarkan masuk ke kelantan sebab ape tak pulak di beri tahu…

Jangan kan masuk kelantan .. Tersuka dengan orang kelantan lagi lah tak di benarkan.. Itu je yang harus aku patuhi .. Yang lain ape aku nak buat, buat lah..

Aku ada pandangan tersendiri tapi tak perlu aku tulis di sini sebab ianya sensitif.. Takut pulak kawan-kawan dari sana terasa hati..

Tak kan kerana nila setitik habis susu sebelanja.. Tak kn lah keran seorang aku nak kehilangan kawan-kawan yang lain pulak..

Walaupun aku tahu cara mereka berfikir, cara membawakan mereka dan cara pergaulan mereka tak boleh di ubah aku tetap hormatkan mereka..

Aku tahu dengan penulisan boleh jatuhkan seseorang tapi aku tak mahu lakukan begitu.. Aku pun tak mention nama sesiape.. Siapa yang makan cili dia yang terasa pedas..

Tak payah main tepi laut kalau takut dengan ombak.. Kalau tak pandai berenang jangan terjun dalam air yang dalam..

Macam seseorang dari nilam puri kata pada aku minggu lepas.. “ape pun yang kita nak lakukan biar jadi diri sendiri”

belum tentu aku boleh lakukan yang terbaik bila aku berada di tempat yang sama.. Pada aku mana ada manusia yang sempurna…

Rasanya entry nie tak akan jadi isu mana-mana pihak.. Dan tak akan ada yang kecam akan penulisan aku..

Dan rasanya aku tak ada tulis isu sensitif di mana-mana perenggan dalam entry nieh..

Nampaknya dah 3636 patah perkataan dari 10000 yang aku gunakan untuk tulis entry nieh.. Aku pun tak tahu berapa panjang entry nieh sebab aku update dengan menggunakan hp nokia 2630

PENTING – kaca yang pecah mungkin boleh di cantum semula tapi tak akan dapat kembali seperti sedia kala..

One thought on “iT’s TiMe To sHoW oFF aGaiN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.