Hujan Cinta Dania

By | 29/01/2011

Suatu pagi sehari sebelum cuti..


Encik Hisham : dania, petang nie ada pergi mana-mana
Dania : kenapa En Hisham?ak
Encik Hisham : malam nie temankan saya pergi majlis kawen anak kawan saya dekat KL
Dania : boleh..

seperti yang telah di janjikan mereka bertemu dia majlis perkahwinan anak kawan en Hisham

En Hisham : ramai jugak vip yang datang kan
Dania : semuanya saya tak kenal
En Hisham : tak apa kan saya ada
Datuk Fuad : Hisham, tak sangka kita jumpa kat sini
En Hisham : tak sangka kan, kenal kan nie kawan saya Dania (sambil pandang pada dania)
Datuk Fuad : apa kabar Dania?

Dania terkejut sebaik saja memandang Datuk Fuad, dia tak sangka yang dia akan jumpa dengan Datuk Fuad di situ

Dania : khabar baik
Datuk Hisham : tak sangka kita jumpa lagi?
Dania : KL ni bukan besar mana pun kan
En Hisham : Datuk kenal dengan Dania?
Datuk Fuad : lebih dari kenal

Majlis berlangsung dalam suasana meriah, malanya kemeriahan itu tidak mampu mengembirakan Dania. sejak pertemua dengan Datuk Fuad, Dania kelihatan resah bagaikan ada sesuatu yang akan berlaku

Datuk Megat : Ingatkan En Hisham tak datang?
En Hisham : kan dah janji nak datang mesti lah saya datang
Datuk Megat : mana u punya staff yang i suruh u bawak tu?
En Hisham : Dania, kenalkan Datuk Megat

Dania pandang Datuk Megat tanpa berkata apa-apa.. Dania pandang sekeliling mencari seseorang

Dania : kalau tak salah saya Sara Raihana anak Datuk Megat kan?
Datuk Megat : dia anak saya, kan hari nie dia kawin awak tak tahu kah?
Dania : tak pulak saya tahu
Datuk Megat : kelakar lah awak nie kawan sendiri kawin pun awak tak tahu
Dania : dia kawin dengan saper?
Datuk Megat : kejap lagi saya kenalkan pada awak


setengah jam kemudian majlis berakhir, namun Dania masih lagi di tempat duduk nya tanpa berganjak..

Datuk Megat : dania ni lah menantu saya Firdaus
Dania : (tergamam tanpa berkata apa-apa)
Firdaus : Dania !!!
-bersambung-

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.