HiTaM PuTiH KeHiDuPaN

By | 27/01/2011

Dalam banyak-banyak pekara yang berlaku dalam kehidupan aku.. Baru kali nie aku rasa sangat-sangat down.. Dan aku tak mampu nak laluinya, kalau aku boleh laluinya sekalipun aku tetap perlukan masa untuk terima kenyataan..

Tekanan aku makin teruk, aku dapat rasa bila sampai satu tahap aku tak akan dapat kawal perasaan aku.. Itu aku cuba elakkan..

Aku tersedar yang aku belum cukup hebat untuk bersaing dengan perempuan tu, mungkin perempuan tu lebih kaya dari aku sebab tu keluarga dia tak pandang aku..

Jangan tanya aku soalan yang aku sendiri tak ada jawapan.. Kenape tak tanya pada tuhan je bukan ke tuhan lebih tahu semua nya..

Jangan suruh aku sabar, aku dah lama bersabar.. Sebab aku sabar lah keadaan jadi macam nie.. Ape yang aku dapat? Aku tak dapat ape-ape pun.. Sebalik nya aku kehilangan jugak..

Jangan kata faham akan keadaan aku, tak ada siapa yang faham akan keadaan aku sebab aku yang laluinya..

Perlu ke aku percaya pada kejujuran, kenape aku nak kena percaya pada cinta dan kasih sayang, kenape minta aku setia..

Mata aku dah berkaca-kaca tengah tahan nanges.. Aku tak nak mereka nampak aku nanges tapi hati aku sebak gila sekarang nie..

Lepas hari nie semua akan berubah, ape yang tinggal hanya kenangan.. Kenangan yang akan buat aku rasa sakit yang amat sangat..

Aku tak cukup baik ke pada pandangan mereka?

Taraf ke yang jadi ukuran dalam sesebuh hubungan? Kalau taraf yang menjadi penyebab nya aku tak boleh buat ape-ape..

Kenape hukum aku macam nie, tak cukup lagi ke dengan ape yang dah aku lalui sekarang nie.. Kenape rampas semua kegembiraan aku, kenape tak biarkan aku gembira dan bahagia..

Lepas hari nie aku tak akan minta ape-ape lagi.. Aku boleh lalui semua nie walaupun dalam keadaan tertekan.. Sekali pun aku alami tekanan perasaan aku tetap akan laluinya..

Aku cuba biarkan mereka bahagia tapi hati aku sakit..

Ikut kan hati tengah marah mahu saja aku sumpah hidup mereka tapi mak aku kata tak baik sumpah hidup orang..

One thought on “HiTaM PuTiH KeHiDuPaN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.