BiNaTanG PuN SaYanG KaN aNaK | HarTa BuKaN SeGaLanYa

By | 11/01/2011

Petang tadi terbaca berita pasal ibu tiri dera anak diri dia dengan 73 kesan yang ada kat seluruh tubuh anak tiri dia hingga mati..


bodoh punya perempuan, sekali pun itu anak tiri tak payah kot buat sampai macam tuh.. apa lah salah budak tuh hingga meninggal akibat di dera .. kalau pun tak suka dengan budak tuh banyak lagi cara lain yang boleh di lakukan ..

*sign*

Kalau boleh tukarkan nyawa aku dengan nyawa insan yang aku sayang dah lama aku lakukan begitu … sungguh aku pernah minta ada Tuhan agar aku gantikan tempat isyraf..

tapi tuhan lebih sayangkan isyraf dari aku, mungkin tuhan mahu aku lakukan kebaikan dan meninggalkan semua pekara yang di larang .. mungkin amalan aku masih belum cukup untuk gantikan tempat isyraf..

kalau pun ada harta yang banyak tetap tak akan dapat kembalikan insan yang kita sayang.. kerana itu aku selalu kata harta belum tentu akan buat kita bahagia, harta juga belum tentu dapat beli kasih sayang yang kita mahu kan…

aku tak pandang pada harta, aku bukan orang yang pandang pada kebendaan .. sekali pun ada harta yang banyak belum tentu akan bahagia….

entah kenapa aku jadi benci sangat-sangat pada orang yang sesuka hati buang bayi, dera anak-anak kecik .. macam tak bertamadun jer …


One thought on “BiNaTanG PuN SaYanG KaN aNaK | HarTa BuKaN SeGaLanYa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.