Kau aDa KeRana aDanYa Dia | MeRePeK MaLam HaRi

By | 27/12/2010

Tempat kejadian : Coffee house sebuah hotel

Waktu kejadian : tak tengok jam..
PENTING : nama sebenar terpaksa di rahsia kan

En Malik : kenalkan ni En.Safuan dan wife dia Puan Nadia
Arissa : senyum walaupun ada gelora di hati
En Malik : Arissa awak ok ker ni?
Arissa : hurmmmm saya ok jer
En Malik : mereka mahu dapatkan bantuan kita
Arissa : apa yang boleh saya tolong?
En Malik : itu sebab saya panggil awak ke sini bukan kan bidang awak?
Arissa : tapi saya kena tahu hujung pangkal cerita baru saya boleh bantu..

berbincang dengan En. Safuan Dan Puan Nadia akan masalah mereka, walaupun dalam hati ada gelora tapi tetap senyum walaupun terasa sangat sakit..

Arissa : baik lah saya akan hubungi En Safuan dan Puan Nadia bila saya sudah siapkan dokument yang di perlukan. kalau begitu saya mintak diri dulu
En Malik : Arissa kita lunch dulu
Arissa : terima kasih saya ada meeting lain lepas nie..

Arissa sempat membuat panggilan telefon dalam perjalanan pulang.. untuk minta bantuan seorang rakan dapat maklumat yang dia mahu kan

Arissa : Ikmal where are u?
Ikmal : dekat ofis, ada apa-apa ker?
Arissa : boleh dapat kan maklumat tentang En Safuan Dan Puan Nadia lagi satu jam kita jumpa

selepas berikan maklumat tentang dua orang clien tersebut Arissa terus menuju ke pejabat Ikmal.. sampai di sana..

Ikmal : nie maklumat yang kau mahukan
Arissa : mana kau dapat?
Ikmal : dari kawan aku
Arissa : terima kasih banyak
Ikaml : tai kau nak buat apa dengan data mereka
Arissa : ( hanya mampu senyum )

Arissa meneliti dokument yang di beri oleh Ikmal, sungguh dia sangat-sangat terkejut dengan apa yang baru dia tahu..

Bermakna safuab sudah berkahwin dengan Nadia selama 2 tahun dan sudah ada anak satu tana pengetahuan dia.. Safuan sudah melanggar perjanjian perkawinan mereka..

Tempat kejadian : Di Rumah
Masa : tak tengok jam

Safuan : u dah makan ke?
Arissa : sudah sebelum balik tadi

Safuan : esok ada pergi mana-mana tak?
Arissa : tak ada
Safuan : dah lama kita tak jalan-jalan kan sibuk dengan kerja jer
Arissa : boleh juga

bagaikan tidak ada apa yang berlaku di antara mereka, Arissa masih melayan Safuan dengan baik walaupun hatinya sakit dengan apa yang berlaku saat tuh..

Seminggu sudah berlalu seperti yang di janjikan sekali lagi Arissa berjumpa dengan Safuan dan Nadia serta En. Malik di tempat yang sama

Arissa : ini saja yang mampu saya bantu (sambil menyerah dokument kepada Safuan )
Puan Nadia : ini pun sudah memadai, terima kasih banyak

Arissa : rasanya lebih sakit bila orang yang kita sayang di rampas oleh orang lain bukan?

mereka semua andang Arissa dan berkata apa-apa.. pada Arissa pula sudah sampai masanya untuk dia sekesaikan semua nya dengan Safuan tapi bukan di situ..

satu hari….

Arissa : kenapa u tak bagi tahu i tentang Nadia?
Safuan : i tak mahu lukakan hati u
Arissa : sekarang nie tak lukakan hati i ker?
Safuan : i tahu apa yang berlaku salah i
arissa : i boleh dakwa u sebab melanggar perjanjian kita

perbualan mereka terganggu akan bunyi ketukan pintu di luar rumah.. sebaik membuka pintu rumah Arissa hampir tak percaya dengan apa yang di lihat nya..

Arissa : bukan ker … (sambil tunjuk pada tetamu yang datang )
Tetamu : memang saya awak tak mimpi
Safuan : Nani !!!!

Tetamu : kerana saya rasa sangat bersalah atas kematian anak-anak saya dalam kemalangan tersebut saya minta pihak hosital kata kan yang saya juga sudah meninggal
Arissa : kenapa mesti lakukan hingga begitu
Tetamu : Semuanya salah saya
Safuan : kemana u menghilang selama nie
Tetamu : pulau janji ( tempat mereka bertemu kali pertama )

Arissa tak terkata apa, baru selesaikan masalah yang ada di tambah pula dengan masalah yang baru…


– Bersambung –


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.