Cuti umum | stress melanda

By | 30/12/2010

Banyak benda yang di rancang pada 31 disember 2010 akan tertangguh di sebab kan pengumuman yang di buat malam tadi oleh Perdana Menteri

semua orang gembira nampak nya kerana cuti tapi di sebalik kegembiraan tuh ada jugak tidak baiknya..

Tambah buat aku stress mereka tanya pada aku sama ada gaji mereka akan masuk hari nie atau tidak..

Aku diam tak kata ape, tak sampai hati pulak aku nak kata yang gaji mereka 3hb

masa aku masuk ofis pagi-pagi tadi sempat aku bersoal jawab dengan rakan sepejabat berkenaan pengumuman tersebut.

Ada buruknya di sebalik kegembiraan tersebut… Aku sebenar nya simpati dengan mereka nieh.. Kebanyak kan mereka tunggu gaji untuk beli keperluan sekolah anak mereka..

Seorang pekerja pernah kata kat aku “aku mana faham akan semua tu sebab aku tak ada anak” siapa kata yang aku tak faham akan semua tu.. Aku pun pernah kecik jugak pernah pergi sekolah malah aku pernah lalui kesukaran sebegitu..

Mereka selalu kata pihak pengurusan kejam dan tak bertimbang rasa.. Aku rasa mereka dah cukup bertimbang rasa dan mereka tak kejam seperti yang di katakan.

Pada aku ada baiknya Perdana Menteri umum kan cuti pada hari isnin itu lebih baik..

Aku cuma harap adanya keajaiban yang berlaku hari nie supaya aku tak di hentam oleh mereka

2 thoughts on “Cuti umum | stress melanda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.