BeRdaMai LeBiH BaiK DaRi BerMuSuHaN

By | 29/12/2010

Berdamai lebih baik dari bermusuhan =.=

Apa yang korang dapat dengan bergaduh macam tuh.. bukan ker hanya dapat sakit hati jer..

Rasanya kalau Indonesia keluarkan kenyataan maaf secara terbuka belum tentu korang akan terima maaf mereka kan? sebaliknya korang tetap akan kutuk mereka dan kuarkan bahasa yang tak sepatut nya..

Bukan ker Malaysia kaya dengan adat dan adap sopan.. Rasanya tak semua fans dari indonesia teruk, ada jugak yang tahu macam mana nak hormatkan orang lain dan tahu macam mana hormatkan negara orang lain.. jangan lah kerana nila setitik habis susu sebelanga.. kesian kat mereka yang tak bersalah..

Kalau bukan warga Indonesia yang siapkan bangunan kat negara kita siapa yang nak siapkann bangunan yang ada.. rakyat Malaysia kah? aku rasa lah kan rakyat Malaysia lebih suka duduk dendiam dari berpanas dan berhujan..

nie entry bukan kutuk Malaysia tapi aku nak korang bukak mata luas-luas dan fikir positif sikit..

Kalah dan menang adat pertandingan.. tak semestinya kita menang dalam perlawanan tadi kita harus lupa diri.. tak perlu kot aku rasa..

kenapa aku dendiam dan hanya baca apa yang korang tulis.. sebab aku ramai kawan dari Indonesia jadi aku harus hormatkan mereka kerana mereka hormatkan aku.. pertelingkahan sesetengah pihak sikit pun tak jejaskan persahabatan kita orang..

samai bila agak nya korang nak perang… aku tengokan jer peperangan korang tuh yer.. bila korang penat korang tentu akan senyap.. bukan lama mana pun.. sehari dua diam lah kan…


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.