KeTenaGan YanG aKu Cari | JanGan HaRap aKan BaHagiA

By | 25/11/2010

Terasa mahu bunuh orang pula secara tiba-tiba, aku memang begitu bila tengah marah… apakah aku niE sudah hilang kewarasan hanya kerana adanya rasa marah..

aku masih ingat lagi perbualan dengan seorang rakan beberapa tahun lepas, kawan yang mengajar aku tentang satu pekara drastik…

Kawan : aku kalau mahu bunuh seseorang tak mahu bunuh secara terus
Aku : aku mahu seksa mangsa terlebih dahulu baru aku bunuh mangsa
Kawan : itu tak sangat, tapi mangsa akan terseksa bila badan yang telah di cederakan di tambah dengan air limau
Aku : apa kena mengena dengan limau
Kawan : kesan nya akan jadi lebih teruk dari apa yang kau bayangkan
Aku : tak ada ker cara yang lagi sopan
Kawan : itu dah cukup sopan, atau ada sesiapa yang boloh tolong bunuh untuk aku
Aku : (senyum sambil pandang sorang lagi kawan)
Kawan : Banyak cara lain yang boleh di gunakan tanpa dapat di kesan

Seorang kawan yang gila tapi baik hati, bila dia marah jangan cakap apa-apa dengan dia… lagi dua orang kawan (lelaki) hanya mendengar perbualan aku dan kawan sambil senyum dan saling perpandangan..

Aku faham maksud pandangan itu dan senyuman mereka, kerana salah sorang dari peremka merupakan pekas pembunuh upahan suatu ketika dulu.. aku tak tipu tapi itu lah kebenarannya…

aku tak suka melihat orang yang aku sayang bahagia dengan insan lain, itu pekara yang sangat-sangat akan buat aku jadi seorang yang kejam dan akan bertindak drasyik.. asalkan aku tidak tahu itu sudah cukup…

tetiba rindu kat seseorang, malangnya dia sudah bertukar no phone sejak beberapa bulan yang lalu… Damm !!! hingga begitu sekali nampaknya…

1st time jejak kaki kat zouck 2 tahun lalu, buat aku tak dapat lupakan.. aku takut sebenarnya mahu ke sana kerana aku sangat tahu keadaan di sana bagaimana… tapi dia membawa aku dengan selamat tanpa ada sesiapa yang berani ganggu dan layanan yang di berikan secara personal buat aku tahu yang dia bukan sebarangan…

itu kisah 2 tahun lalu, itu lah 1st time dan last aku kesana.. aku hanya akan pergi tempat-tempat yang ada live band saja.. itu lebih selamat … lagi pun mak aku kata kalau nak minum hanya boleh 2 botol saja (secara gurauan) lepas tuh kena balik…

memang aku tak minum dan akan lari laju-laju kalau ada sesiapa yang minum berdekatan dengan aku.. kerana bau yang sangat busuk buat aku tak tahan…

jadi aku bagai kan tidak hairan dengan malam minggu yang kebiasaan nya akan menjagak aku pergi clubbing.. aku bosan dengan tempat-tempat sebegitu… lagi pun bukan jiwa aku tempat yang terlalu bising begitu…

kalau dulu sebelum aku pindah KL, aku rasa yang KL begitu hebat dan banyak tempat menarik untuk bersuka ria.. tapi hampir 10 tahun aku berada dekat KL banyak yang aku nampak dan secara peribadinya aku katakan KL tidak lah seindah mana…

lama kelamaan aku mula mencari tempat yang lebih tenang, dan mahu suasana yang tenang bukannya macam kat KL .. dan aku selalu cakap lepas aku kawen aku nak cari tempat yang lebih aman sebab aku lebih sukakan ketenangan…

kalau sesiapa yang pernah tengok citer winter sonata di penghujung episod ada tunjukkan rumah yang di kelilingi pokok-pokok dan di belakang rumah tuh ada tasik.. aku mahu rumah seperti itu nanti..

aku mula bosan dengan kehidupan sebegini… tapi itu lah yang harus aku lalui hingga bila-bila.. dan tak akan ada apa yang berubah..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.