Dua Hari KaT niLai || RaYa || menjengkelkan

By | 18/11/2010

Sudah pulang ke rumah, lega dapat online guna lappy.. bukan tak ada lappy dan internet di sana tapi malas untuk pinjam makcik aku punya lappy.. di tambah pulak dengan sedara mara aku yang ramai mana lah selesa nak online dengan aman…

Kalau ikutkan hati aku awal lagi aku dah ajak mak aku balik, tapi nanti apa pulak kata nenek aku.. aku sangat tak suka tido kat umah orang walaupun umah makcik aku sendiri.. nak buat aper-aper pun terbatas…

insiden petang tadi sewaktu di meja makan buat aku merajuk tak sedikit terasa hati.. Aku boleh terima kalau aku belum makan dan di minta makan di bawah sedangkan aku tengah makan dengan seorang sepupu aku dan di minta pindah makan di bawah… aku yang malas mahu bersuara di sebabkan nenek aku berada di meja makan terus bangun dan tak kata aper-aper dan terus basuh pingang…

jahat-jahat aku pun aku tak pernah halau orang yang sedang makan untuk bertukar tempat apatah lagi buat begitu pada sepupu-sepupu aku yang lain.. *sign*

sebelah malam nyer pulak diorang buat bbq dan majlis hari jadi sepupu aku yang akan berpindah ker UAE pada bulan hadapan.. aku sangat kenyang sebenar nya sebab petang aku kuar dengan dua orang sepupu aku dan di paksa makan sushi..

malang nya aku di sound sebab tak mahu makan, terus pergi ke luar sambil buat muka depan ayah aku.. ayah aku tak kata aper pun hanya diam sebab dia tahu yang aku tak suka…

di meja makan di luar agak panas telinga aku dengar kata-kata dari seseorang.. buat muka tak tahu dan makan jer…

Macam gampang, ayat nak bagus jer tapi hampes sebenar nya… aku dengar kan jer lah cerita diorang… aku malas nak layan sangat cerita diorang.. habis makan aku masuk dalam tengok tv sambil baring..

tapi ada seseorang yang sangat kurang agar tukar siaran masa aku tengah tengok tv.. bukan aku jer kot yang ada depan tv tuh… pandang ayah aku dan bangun terus keluar rumah…

lega gila bila dapat balik rumah sendiri, tak payah jadi kurang ajar dengan sesiapa… aku hanya akan jadi kurang ajar bila orang tak tahu nak hormat kan orang lain.. nak mengata orang tapi kain sendiri terselak…

masih ada satu hari lagi cuti, tak tahu nak buat apa.. mungkin hanya duduk kat umah mengadap lappy jer kot.. nak kuar malas lah pulak…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.