BiLa aDanYa LamaRan seBaliknya PeNoLaKaN YanG BerLaKu

By | 17/10/2010

Malam semalam aku di hentam lagi hanya kerana konflik yang sedang melanda aku dengan sorang manusia.. Aku masih boleh senyum dan gelak guling² membaca pesanan dari seorang kawan

Kawan : aper kes macam teruk jer
Aku : mana ada aku boleh gelak guling²
Kawan : siap nak lawyer segaa dan nak saman menyaman
Aku : sebelum dia saman aku, aku yang akan saman dia
Kawan : tu lah lain kali jangan nak komen sesuka hati

Aku : kalau tak tau jangan cakap sesuka hati
Kawan : ramai musuh rupanya
Aku : bukan saya yang cari pasal
Kawan : tengok macam aku semua orang sukakan aku bukan macam kau
Aku : kau niE aper hal

Kawan : kenyataan kan

Aku : kau nie kawan aku atau kawan dia?
Kawan : dengan aku pun kau nak cari pasal
Aku : kau yang cari pasal dengan aku

Sengaja diam kan diri malas layan kerenah dia yang buat aku semakin panas hati.. lantak kalau dia boleh hentam aku macam tuh aku pun boleh untuk tidak layan dia.. dan jangan kata aku tak pernah bagi tahu aper²..

hujung minggu yang biasa² jer, malas nak keluar hanya duduk saja di rumah sambil mengadap pc dan tv.. sesambil main dengan budak gemok yang baru nak pandai berjalan.. theheheheh

menerima pesana ringkas dari seseorang… sebenar nya dah banyak kali pesanan yang sama di hantra pada aku tapi tiap kali aku akan bagi jawapan yang sama…

Dia : awak kita nikah lepas raya haji nie
Aku : what? awak ingat nikah pekara main² ker

tiap kali pesanan sebegitu di hantar kat aku pasti akan berakhir dengan pegaduhan…

memang aku menolak lamaran dia, bukan untuk kali nie jer tapi dah banyak kali aku tolak lamaran dia.. bukan aku menolak jodoh yang datang tapi dia bukan lah lelaki yang buatkan aku percaya pada perkahwinan…

perkahwinan bukan untuk sehari tapi untuk seumur hidup, buat apa kita nak hidup dengan orang yang tak kita yakin.. sekurang² lelaki itu memahami sedikit sebanyak tentang diri kita

aku sangat rimas dengan lelaki yang tak reti bahasa dan faham dengan keadaan yang dah di beri tahu… seminggu yang lepas aku agak bz dengan urusan rasmi, dan memerlukan aku pulang lewat.. dan bila aku beri tahu yang aku masih di pejabat dia akan marah²… macam aku nie bini dia pula…

dan bila itu yang berlaku tahap kesabaran aku tak akan dapat di pertahankan… banyak kali aku beri dia peluang untuk dia berubah tapi dia tak pernah nak berubah.. kerana itu lah aku menolak lamaran dia..

Bukan aku nak ungkit kisah lama tapi luka yang dia beri pada aku susah untuk pulih.. aku tak mahu pekara sama akan berulang lagi.. aku tak mahu sesiapa pun menyakiti aku…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.